středa 27. listopadu 2013

Letopisy Narnie

Jsou to už asi dva roky, co jsem naposledy četla tuto knihu, ale pořád ji mám v živé paměti. Proto bych o ní chtěla něco napsat. Tato recenze bude ale o všech sedmi dílech, nebudu psát o všech zvlášť.

Autor(ka): C.S. Lewis
Nakladatelství: Fragment

Krátký obsah:

Malá Lucinka najde za dveřmi almary celý svět, do kterého pak přivede i své tři starší sourozence - Edmunda, Zuzku a Petra. Společně pak zachrání Narnii, která byla pod vládou zlé bílé královny Jadis. V sedmi knihách se postupně seznamujeme s dějinami Narnie, a to od jejího počátku, až po její zánik.

Hodnocení:

Všechny knihy byly nezapomenutelné, mezi moje oblíbené patří Čarodějův synovec (1), Lev, čarodějnice a skříň (2) a Kůň a jeho chlapec (3). I když je příběh určen spíš mladším čtenářům, myslím že jej ocení všichni milovníci fantasy. Líbilo se mi, jak autor popisoval různé situace, nebylo to ani příliš zdlouhavé, ani moc uspěchané. Škoda jen, že moje oblíbená postava pana Tumnuse nedostala tolik prostoru, kolik bych asi chtěla. Ale jinak nemám absolutně co vytknout. Nadchla mě atmosféra celého příběhu (mimochodem, nejlepší je si to přečíst v zimě, alespoň pro mě) a užila jsem si každou větu.  C.S. Lewis nezklamal. Deset bodů z deseti.



2 komentáře:

  1. Doma mám všechny knihy Narnie četla jsem je asi před třemi roky a někdy bych se k nim postupně chtěla vrátit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je mám všechny v jedné :) Je to jedna z mých nejoblíbenějších knih... :)

      Vymazat