úterý 26. listopadu 2013

Upíří Deníky: Probuzení

Nedávno jsem přečetla první díl Upířích Deníků, který nese název Probuzení a rozhodla jsem se, že svou první recenzi věnuji jemu.
Jen bych chtěla říct, že knižní série nemá se seriálem téměř nic společného, snad jen jména některých postav a nadpřirozené bytosti.

Autor(ka): L. J. Smith
Nakladatelství: Fragment

Krátký obsah:

Elena Gilbertová je nejoblíbenější dívkou na škole. Má všechno, co by si mohla přát - skvělé kamarády, hezkého kluka a popularitu, což jí téměř všichni závidí.Jenomže jednoho dne zemře Eleně někdo blízký - její rodiče. A od té doby jde všechno z kopce. Rozejde se se svým přítelem Mattem a to kvůli Stefanovi, záhadnému klukovi, který se nedávno přistěhoval do města. Nebylo by to tak zlé, ovšem kdyby Stefan nebyl upír a navíc podezřelý z vraždy. Elena to překousne, ale do jejich vztahu se začne míchat i Stefanův zákeřný bratr Damon.

Hodnocení:

Četlo se to dobře, ale musím přiznat barvu - kniha mě nenadchla tolik, jak jsem očekávala. Ano, bylo to fajn, ale některá slova a věty mi tam často neseděly. Teď nevím, jestli je to chyba autorky, nebo překladatelky, ale spíš bych se přikláněla k druhé možnosti. Je to spíš na čtení po dlouhém unavujícím dni, takové uklidňující, i když název tomu nenapovídá. Prostě pravý opak seriálu. Očekávala jsem víc, i tak se to ale dalo číst a doporučila bych spíše mladším čtenářům (i když na obalu stojí 15+). Nebylo to špatné, ale od tak populární knihy jsem očekávala víc. Proto dávám pět bodů z deseti.
A jen tak mimochodem, Elena  z knihy mi na rozdíl od té seriálové připadá poněkud namyšlená. Uvidíme, co se stane v další sérii.

Žádné komentáře:

Okomentovat